Hogyan koprszerűsíthető az elavult magaspálya?
Átállás csőpályára
Milyen esetben hasznos az EU kompatibilis magaspálya létesítése?
Az EU területén a félsertést, negyedmarhát horganyzott csúszóhorgokon - másnéven euro-kampón vagy euro horgon szállítják. Ezek mindenütt csereszabatosak - hasonlóan például a raklapokhoz. A csúszóhorog - mivel nincs benne kocsizó szerkezet és egyszerű a felépítése - olcsó eszköz, tudni kell azonban, hogy alkalmazása esetén csak csőpálya kerülhet szóba: a vágóhíd, vagy vágópont csak akkor alkalmas ezek használatára, ha csőpályás rendszerű. Így ha a laposvasnak nincs különösebben nyomós oka, akkor minden esetben csőpálya ajánlott.
Amennyiben a vágóhíd félsertés vagy negyedmarha nyugati exportját is tervezi, rendkívül fontos az üzemet alkalmassá tenni a feladatra. A csőpálya rendszer kiépítése mellett érdemes arra is gondolni, hogy az új piacok előbb-utóbb megkívánják majd az üzem bővítését is. A tervezés során ennek lehetőségét figyelembe kell venni, illetve ha van rá keret - például pályázatból - akkor érdemes csőpálya cseréjével egy időben a bővítést is megcsinálni.
Csőpálya beépítése felújításkor
Ha a laposvas pálya már egyébként is rossz állapotban van és szükségessé válik a pályaelemek cseréje az üzem nagy részén, érdemes kihasználni az alkalmat a magaspálya csőpálya rendszerűvé alakítására.
Alternatív megoldás: műanyag pályafeltét alkalmazása
Abban az esetben, ha a laposacél pálya kiváló állapotban van és kár lenne elbontani, vagy egyszerűen a teljes átalakítás költségei nem férnének bele a cég költségvetésébe, egy alternatív megoldás is létezik: A laposvasra műanyag pályafeltétet szerelünk, így csak a pályaváltók cseréjére van szükség.
Forrás: magaspalya.hu